Ko morgon...

Kl 7.00 ringde klockan och det var bara att hoppa upp. Det kan ha kommit  kavlar under natten och det var vi som hade stallet så det var bara att skynda sig bort för att koll att allt var bra. Men inga nya kalvar inatt. Men vi har ju redan fått 4 st så jag fick kramas med dom. Vi har fått en liten tjur som heter Blixten, han är så jäkla söt jätte rädd för allt och allmänt bortkommen han bara går runt lite och tittar.

Idag har jag tagit dag off för pluggandet. Kom fram till att jag inte haft en ledig dag utan plugg på 4 veckor. Var ända dag har jag suttit med x-jobbet och i fredags var det som om hela jag bara darrade så fort jag satte mig framför datorn. Var på en föreläsning i torsdags och pratade men en av lärarna, en riktigt cool trädgårdshistorisk forskare. Jag fick en jätte fin kommentar av honom över mitt arbete och han sa att han såg framemot att läsa det... först blev jag jätte glad kände mig stärk och verkligen ville göra ett bra jobb, men sedan byttes detta mot hysteri och tårar då jag helt plötsligt kännde att nu förväntade han sig något alldeles extra från mig och jag fick panik. Jag bara grät och grät och förbannade det jä*la arbetet. Det är ju ox ett sätt att ta posetiva kommentarer (not)

Men men en annan rolig sak är att jag ska skriva två artiklar för tidningen Hus& hem. Jag ska gå på trädgårdsmässor kolla utbudet och intervjuva folk som är där och besöker och ställer ut. Ska bli super kul. Gå gratis på mässor plus få in en fot i en välkännd tidning!!

Massa snö ute och nu ska vi spänna för stora baljan efter 4-hjulingen och åka ut is kogen. Jag ska sitta i baljan och skrika!!

Oooo för er som undrar så så såg jag prinsen i tisdags och han verkar må bra!! Vi är så bra kompisar nu... eller ja han har nog inte sett mig än men vi är sååå tajta ;)   ;)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Krillan

Du är såå rolig Grynet! Kul at du har börjat skriv lite mer här på bloggen nu! Klart att du å prinsen är polare! det visste jg juh redan ;0)

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback