Mjuka lamm och nya bilar!

image352


Äntligen helg! Jag och Stora O for så fort vi kunde hem till gården på Österlen. Här är lammningen i full gång. En liten lammis på 1 vecka la O  i mitt knä och den bääa och gnosade, så himla sött! Jag döpte honom till Neo! Under kvällen sedan kom det 2 nya lammisar. Vi kom ut just när den första kommit och det tog inte långt tid förens mamman hade puttat upp lammisen på benen. Dom är så jäkla söta, man vill bara ta med alla hem och gosa med alla!

Torsdagen firades med soppa på Lantan, alltid lika trevligt att umgås med brölande bönder ;)

O mera fest blir det ikväll eller nej något mycket mer seriösare än fest..... parmiddag. En av O's bästa komispar och han tjej, antigen blir det middag inne i storstaden på nått trevlig ställe eller så skulle vi ses ute i deras strandvilla och grilla. Det kan ju alltid vara trevligt att komma ner till havet. Bor ju i och försig vid havet, men det går inte att gämföra stränderna borta vid Malmö med stränderna på Österlen. Oooo ni skulle bara se dom! Där tänker jag ligga många timmar i sommar! (mycket smalare än vad jag är nu)

Pratade just med mor & far. Dom har farit upp till fjällen för att roa sig med lite skidåkning. Pappa har just köpt ny bil så han var ju tvungen att testa den på lite snöunderlag. En xc 70 tror jag den heter? Eee kan ingen om bilar! Men så här ser den ut...


Nej, nu måste jag plugga lite! Är ju f*k*ing sjuk fortfarande så jag kan inte träna bara sitta och glo! Men vi ska hinna med en tur ner till Kivik senare i eftermiddag och O's far ska bjuda på lunch, det tackar men inte nej till!

Ha en skön lördag!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback