Nytt rekord - Färdig för bal

image331

Igår var det Höstbal till examinadernas ära. Jag skulle inte gå då jag varken hade nån klänningen eller kännde nån examinand så att betala en dyr biljett hade inte kännsts relevant. Efter att igår tillbringat hela dagen på Malmö vandrandes i butiker kom jag hem vid sissådär 17:30 tiden. Huset var tomt, både N (min rummis) och hennes kavaljer hade gett sig av till balen. Lite ensam och ledsen slog jag mig ner för att sura en stund. Då! Bankade det på dörren och N kom hem?! Nu vissade sig att hon hade blivit magsjuk underdagen och var så passa dålig att hon hade fått lämna festligheterna. Jag satt där i mina myskläder och tänkte o mysigt då slipper jag vara själv ikväll men...... "Om du hinner byta om och springa ner till balen på 10 min kan du ta min plats" Va? Bal, jag, nu aaaa! Panik! På 10 nja låt säga 15 hann jag duscha, sminka mig, slänga upp håret i nån balig sak och slänga på mig N's klänning (kännde mig lite som Bridget Jones när hon är sen till den där advokat middagen med Marc). Det är nog rekord för att göra sig klar till en bal - o resultatet blev inte så illa. Klänningen var inte den hetaste men den gick att sitta i. Håret blev jag riktigt förvånad över hur bra det blev måste haft en skydande hårängel över mig. Och N som är aktiv SLU representant hade sin plats vid honnörsbordet vid alla lektorer och proffesorer. Så jag hamnade bredvid min lektor i Statestik, mycket skol prat blev det men det var trevligt!

Kvällen var super fin massa proffesorer och eximinatorer med frackar och damer i undersköna klänningar, god mat och trevliga tal. Sen var det dans, med live band, dansade så jag trodde fötterna skulle trilla av då jag inte hade dom skönaste skorna. Kvällen avslutades på Lusthuset men glass och chokladsås! Sen somande jag gott i min säng drömmandes om prinsessor och vita hästar.

Nästa bal ska jag vara mer förberedd!

Idag blir det mys med film och godis, det är jag nog värd!
Puss på er!
image332
Bilder: My on!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback