Bara några timmar kvar....

image247


I två månader har jag jobbat med musikalen Kontur och nu ikväll ska veckor av slit, tårar, svett och massa hårt arbeta löna sig. Äntligen är första föreställningen här!
För det är ju faktiskt det här man kämpar för - att underhålla en publik, stå på scenen och lysa och känna gensvaret från applåder och skratt. O pirar i hela mig när jag tänker att om några timmar är vi där - nervöst!

Vaknade i morse och var alldelse pigg fast jag hade blivit väckt av elektrikern, suck byggarbetare i hela vår lägenhet just nu. Men iaf det kunnde inte sänka humöret! Åt en god frukost med M och städade sedan upp det sista som jag inte hann igår kväll, för ikväll kommer mor min - då måste det vara fint! Packade alla scenkläder som nu är nytvättade, behövdes verkligen efter några rep på scenen, och sprang till spårvagnen. Väl i skolan har jag övat lite själv gått in lite mentalt för kvällens prövning och nu sitter jag här och samlar tankarna lite på min blogg! Skönt, för det blir nog en häcktisk dag för att alla ska kunna fokusera och prestera sitt yttersta.

Måste snart gå och värma upp. Ska gå igenom min stepp rutin en sista gång! Ajamensan här ska det steppas. Min karaktär den förvirrade och vilsna sekreteraren Ritva har ett eget solo där hon sjunger om sina motgångar i livet men oxå hennes enda lilla ljus här i livet - sin häftaparat! Solot går in i ett stepp nummer a lá Ritva. Det är ganska svårt för fötterna måste vara super säkra för att det ska låta bra och fräckt medan resten av kroppen fortfarande ska vara kvar i karaktär, lite vimmsigt och obalanserat. Men bäst som jag är så sätter jag det! ;)

A det här skulle ju vara lugnade tänkte jag men ju mer jag skriver om det ju nervösare blir jag!
Håll tummarna för mig ikväll!

Kyss!

image248

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback