Nostalgi - balen!

image147

När vår solen lyste i morse fick både jag och M skolavslutnings känslor! Det kändes som om den lilla blommiga klänningen skulle på med fin skorna till. Att sommarlovet var nära med bad och massa sol! Tyvärr så var det många år sen sist men dröma sig tillbaka kan man ju alltid!

Läste just ett inlägg om studentbal vilket fick mig att tänka på min studentbal. Som inte var den mest lyckade men något som var mer roligt var förberedelserna. Först skulle man skaffa klänning och det hade man väl ängnat år till att dröma om och fundera ut! Mitt val föl på en stor vid svart klänning, axelbands lös och fylld med broderade pärlor på hela livet. Den var maaaaaagisk! Skorna var svarta med stänk av silver, sköna att gå i och sköna att titta på. Håret blev en stram knut med allt hår slickat bakåt. Knuten prydes av en rosa ros - Heaven!

Men dagen innan var bäst! Jag "badade" i brun utan sol - på ett smakfult sätt, såklart! Huden var perfekt! Sedan var jag iväg och fixade naglarna, dom blev längre och fick en lätt rosa nyans!
Hela dagen gick jag runt i mys dress och kände mig som en riktig kändis! Jag och J åt lunch på stan och mådde bra! På eftermiddagen bar det av till frisören! Som belv klar alldeles för snabbt jag ville sitta där länge och njuta av att bli ompysslad med nej!

Klockan började närma sig avfärd, klänningen snördes på och min kavalier kom! Sen finns det inge kul att skriva mer!

Men ååååå vad jag vill gå på bal igen! Våren då man tog studenten var så underbar!

Om du är där nu eller om det kommer snart! Njut och ta till vara på den tiden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback