Modell för en kväll!




Satt i soffan och tyckte synd om mig själv att jag inte hade nått att göra då telefonen ringde. Det var min barndoms kompis K som var i stan med sin Kläddesign skola. Gevietvist blev jag super glad och tänkte ja en fika med K på stan vore inte helt fin och sen gå och titta på modevisning. Men så var inte fallet, i all stress hade dom tappat bort en modell och stod nu med en timma kvar till show med ett hål i planeringen. "Snälla kom och hjälp oss, du kan ju gå" Visst sa jag! Men hade jag vetat vad det var och hur stort det var hade jag nog.......?!

När vi kom dit blev det en snabb fitting som tur var gick kläderna över min runda rumpa. Sen inslängd hos en stressad, norsk makup artis, som la en super coll makup. Med halva lös ögonfransar och tjock eyeliner.
Sen in i frisören, tupperat och slickat med en spretig snygg toffs. Bara det är var ju kul att bli stylad av proffs! Sen in bland modellerna! Suck, jag var kortast och kurvigast! Kände igen flera modeller från TV och då kom faktiskt en liten klummp i magen. Jag som annars brukar känna mig lång på mina 1,70 men nej en riktig liten kortis.

Vi missade hela genrepet så det var bara att lyssna och ta in så mycket som möjligt om hur vi skulle gå och stanna! Shit det här var ju som en riktigt, RIKTIG modevisning!

Men när det väl var våran tur var det feeeerrrrsssss! Massa folk, lampor och massa fotografer. Jag njöt i fulla drag och svängde på rumpan och log. Två byten med underbart konstiga kläder - kankse var det mina "15 minutes of fame" . Fick se lite bilder efteråt och dom såg faktiskt riktigt bra ut! Fick även beröm för min gångstil efteråt och det får jag ta med mig som min största fördel!

Tack K för en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback