Helgen!

image144

Helgen bjöd på en snabb visit hemma! Det var kalas dags igen och ett möte av en ny släkting, min systers lilla grabb på nu två veckor. Hela familjen samlades på hemma orten med barn och kusiner. Även mina kusiner, fastrar och farbröder. Lördagen började med en underbar promenad i vårsolen. Jag, min mellansyster och hennes grabbar tog oss en rejäl tur på hemvana stigar. Så skönt att komma från stor staden och vandra på leriga grusvägar och blöta stigar när små gröna spiror skymtar bland gula löv. Solen skiner och vårvindarna blåser friskt över kala åkrar. Då märker jag min andra sida av mig själv. Den som gärna har långkallingar, bekväma skor och sticktröjor. Rufsigt hår, osminkad och som njuter av fågelsång. Skogsmullen i mig smyger fram. O jag verkligen älskar det! Man märker hur mycket man uppskattar något när man är så långt ifrån det och sällan  upplever det!

Stod i hästhagen kl 06.30 hade just get hästarna morgonhöet. Min hand låg på B´s manke och jag hörde ljuden av hästarnas mumsande, skogen bakom mig som väcktes till liv med alla dess småfåglar, vinden som brusade lätt. Jag blundande och bara försökte ta in allt. För mig, var det, just då - LYX!

Dagen bjöd sedan på kalas. Med tårtor och dopp tog hela släkten för sig! Syrran fick öppna alla fina presenter och alla kramades och pussades på de små nyfödda bebisarna!

Kvällen slutades hemma hos mamma och pappa med familjemiddag! Pappa hade trollat igen och bjöd på underbar mat. Oxfilé, potatisgratäng, läcker sallad och mammas nybakta bröd som kronan på verket!

Somnade som en stock när kl var tolv. Mätt och lycklig hemma i min egen säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback