Anställningsintervju

image142

Trotts att jag var på ett rysligt humör i morse så kändes saker och ting bättre efter jag fått skriva lite och tagit en uppiggandee dusch! Det var ju dagen då jag skulle till min andra intervju för nya sommar jobbet. Och när man ska på intervju måste man vara på topp, så man syns, har huvudet på skaft så de rätta svaren bara bubblar ur en. Men lite jobbandes på självförtroende lyckades jag nå någon sårts nivå av "intervju form".
Väl på plats var det grupp intevju igen! Suck, det var jag inte beredd på! Kände inte för att jobba i grupp och vara jätte super trevlig mot en massa människor. Jag som hade ställt in mig på max 2 personer och inte mer än 30 min pratande. Men det var bara att att le och sätta sig tillsammans med gruppen runt ett stort bord. Namnskylat och två arbetsgivare includerades i rummet! Med uppmaning att försöka prata så mycket som möjligt i de gemansamma diskutionerna ängnade vi nu 2 timmar åt att upprepa varandra. Frågorna var enkla och svaren någolunda simlap men efteroms alla ville säga nått så uprepande vi varandra hela tiden med fina omformuleringar! Den som vågade öppna munnen först fick då såklart all kredd ! Jag malde på så mycket jag kunnde! Efter gruppen var det äntligen dax för enskilda intevjuver! Jag var nr 2 in och helt förbered på svåra frågor som jag nu skulle svar med glänsade svar! Trodde jag! Satt där en minut dom ville veta när jag kunnde börja om jag hade rygg, nack eller knäproblem, sen var det klart! Lite snopen tog jag de båda herrarna i hand och vandrade hem! Nu är det bara att vänta på svar! Kändes ju inte super toppen det där men man vet ju aldrig dom hade kanske sett nog och redan bestämt sig!

Nu är det bara att vänta!
Ni får hålla tummarna för mig!

Kankse ska försöka baxa mig iväg till skolan eller bara stanna här och ha lite kvalitets tid med mig själv det förkännar jag nog när jag varit så duktig idag! Både jobbat med
själkänslan och jobbsökandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback