Lördag eftermiddag!

182675-97

Efter en varm dusch och man blir som en ny människa. Nytvättade mjukis kläder och mjuk väldoftande hy. Nu är det bara att slappna av och inte försöka tänka på det jag skulle behöva göra. Så som handla, plugga sång, hämta ett paket etc. etc.

Nej vill bara lägga mig framför tv:n nerbäddad i mitt duntäcke och titta på nått lätt tittat så jag strax somnar in.

 

Men nu sitter jag här och skriver på min lilla blogg och tänkte roa mig med vad jag önskar mig just nu i hela världen!   

 

ü      Jag önskar jag bodde i ett likadant hus som mamma och pappa! Det är så otroligt vacker byggt och atmosfären inuti är helt underbar. Man mår så bra av att vara där, vedspisen som alltid sprakar. Pappa som alltid lagar god mat som serveras på vackert dyrt porslin. Mamma som bakar underbart bröd som är ljuvligt att äta när det kommer direkt ur ugnen.

  

ü      Jag önskar jag fick vara nära min häst. Så jag kunde vara hos honom varje dag. Rida i skogarna känna hur han jobbar under mig när vi galopperar på vackra stigar i gröna skogar.

  

ü      Jag önskar nu att en god lunch ska serveras på en solig terrass. Bredvid mig ska Jo sitta. Vi ska äta gott och dricka gott sedan sitta och prata om väskor, kläder och skor sånt som ger livet guldkant timma efter timma. Sedan ta en riktigt shopping runda med kontokorten välladdade och bra shopping skor på fötterna!

  

ü      Jag vill att det ska vara vår. NU! Vill att de ska vara varmt ute, så man kan ha ballerina skor och små jackor. Se blommar blomma och höra fåglar. Känns som en evighet sen jag hörde det senast!

 

O, det är mycket man vill ha! Men man får vara lycklig för det man har!

 

Carpe diem quam minimum credula postero!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback