Ny på universitetet...

image307
Så var första skoldagen gjord! O jag överlevde fast det kändes hemskt tufft att vandra ut genom de trygga väggarna hemma i lägenheten och ut i den okända - aulan, där uppropet var! Massa prat av Chefer, proffesorer och studentkårer inlede dagen som sedan gick vidare i upprop. Var lite orolig (knäpp, konstigt nöjjig kan man osså säga) att jag inte skulle finnas med på listorna över klassen....att jag skulle ha missuppfattat att jag kom in och inte alls hade gjort det, men så klart stod jag med och när jag var uppropad och inskriven kunde jag andas ut en aning.
Sen var det rundvandring, inloggnings inskrivning, lunch (min bestod av äpple & bannan) och massa info. Klockan tre var dagen slut och jag kunde knalla hem till min lilla stuga. Där blev det lite kycklingsoppa innan jag trött och utmattat slog mig tillbaka i min nya fotölj. Men lite energi fanns det så senare tog jag en promenad med min nya klasskompis Å vi vandrade runt lite i parken och aktade oss för Lantmätarna, läskigt folk (vidare info kommer).
I morgon börjar första kursen om tre veckor kommer första tentan. Aaaaa! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback