Folkhögskole flum

Just nu studerar jag vid en skol och teaterscen som ligger belägen i en Folkhögskola. Och visst är det något visst med att gå på folkhögskola - här är allt jätte flumigt!

Till exempel......

  • Ju konstigare kläder, med konstiga sjalar virat i det oändliga runt halsen, dinglande mystiska örhängen, trasiga byxor och slitna skor.. du har ju finnare är du - enligt Folkhögskole synen!
  • Ju konstigare mat du har så som punkmaj am ris eller skogsnudlar med asaibönor ju underbarare och godare är det! Fast än att sån mat är faktiskt inte alls sååå god jämt!
  • Alla är jätte känsliga och alla ska gråta och sedan bli tröstade, för det är ju sån fin stämmning här, för att sedan bli hela fina människor igen!
Jag där emot som sliter för att hålla koll på trenderna och försöker varje dag se fräsch, hel och söt ut har då aldrig fått en komentar om att jag är fin!? Kanske jag är för fin så jag rubbar balansen i deras konstiga folkskole miljlö!

Längtar här ifrån!

image219



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback